MAYBELLINE FIT ME! MATTE + PORELESS FOUNDATION

Jawel hoor, ik ga het nog eens aandurven om een foundation voor jullie te testen! Ik blijf heilig bij mijn BB Cream van Jane Iredale, maar dankzij de Adjusting Drops van The Body Shop durf ik er meer naar te zoeken omdat ik weet dat ik het eventueel nog kan aanpassen. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik een half flesje ervan bij mijn foundation giet! Mijn BB Cream heeft ook alles behalve een matte finish, wat ik fijn vind in de zomer, maar in de winter heb ik toch wel graag een foundation die matte is. Daarom test ik vandaag voor jullie de Maybelline Fit Me! Matte + Poreless foundation!

Matte en poreless? Iedereen kent het probleem wel … Je gebruikt een foundation en als je van heel dichtbij kijkt, zie je dat je poriën naar je aan staan te staren. Oké, misschien niet zo dramatisch, maar die poriën willen we wel zo klein mogelijk houden!

_DSC0404.JPG

De foundation zou goed zijn voor een normale tot vette huid. Dus degenen die een droge huid hebben, zouden deze beter niet kopen aangezien het de droge plekjes net zou kunnen accentueren!

_DSC0412.JPG

Er zijn 6 beschikbare kleuren, maar er zijn geen echt donkere foundations bij. Ik heb gekozen voor 110. Er is ook een 105, maar in de winkel en swatches die ik online opzocht was deze toch net een klein beetje donkerder. Hoe lichter bij mij, hoe beter!

_DSC0421.JPG

De tube is strak en simpel waardoor ik het persoonlijk wel mooi vind. Wel zijn er twee kleine verbeterpuntjes (muggenziften, ik weet het!). De draaidop zou een soort klikdop kunnen zijn en in plaats van gewoon een gaatje, zou een tuitje of een pompflacon makkelijker zijn geweest. Gewoon in kwestie van hygiënischer werken en beter doseren. Maar natuurlijk gaat het nog altijd om de kwaliteit van het product zelf 😉

Eenmaal uit de tube lijkt hij vrij geel. Dit jaagde me al wat schrik aan, maar zodra ik hem uitsmeerde leek hij haast te verdwijnen in mijn huid en een mooie matte laag achter liet. De dekking is medium, dus voor degene die graag wat extra dekking willen, is een concealer aan te raden!

Op de eerste foto’s zie je mijn blotebillengezicht! De stress van de examens hebben een beetje hun tol geëist waardoor hier en daar last heb van onzuiverheden. Daarnaast heb ik ook wat roodheden in mijn gezicht, maar eigenlijk heb ik daar niet zo heel veel problemen mee.

Bij de tweede foto’s heb ik alleen maar de foundation op. Ook al is het maar een medium dekking, vind ik wel dat hij al heel veel dingen heeft verbergt! Daarna heb ik ook maar een kleine beetje concealer aangebracht op de plaatsen waar ik het nodig vond. De foundation is inderdaad wat gelig, maar ik vind het alles behalve storend!

BAM. Toch gek dat ik snel een full face heb eenmaal ik bezig ben, haha. Ik heb mezelf wat wenkbrauwen gegeven, winged eyeliner, bronzer/blush/highlighter en een rode lipstick. Waar het in de vorige foto’s de foundation er misschien wat geel uitzag, vind ik hier er niets meer van terug!

_DSC0405.JPG

Eigenlijk ben ik wel tevreden over deze foundation. Hij is niet wow, maar ook zeker niet slecht. Hij doet wat hij belooft, hij is matte waardoor ik ook amper poeder nodig heb. Wel zie ik mijn poriën nog, minder maar ze zijn er nog steeds en vooral nog rond mijn neus.. Ik had ook niet verwacht dat ze magisch zouden verdwijnen.

Fijne foundation voor ook een fijn prijsje! €9,99 bij de drogist.

Tine ❤