IN BARCELONA

Maandag begint mijn schooljaar opnieuw, ook al weet ik dat velen onder jullie misschien al begonnen zijn. Toch wou ik graag terugblikken naar het hoogtepunt van mijn vakantie … BARCELONA! 1 augustus vertrok ik met mijn vriend en het vliegtuig (voor mij de eerste keer) naar dit wel heel warme land voor een weekje! Maar ook wil ik jullie laten weten wat jullie zou aanraden om zeker te gaan bezoeken.

De foto’s zijn trouwens genomen door mij met zowel mijn gsm als mijn camera 🙂

Hotel Retrome

Eerst en vooral het hotel waar wij verbleven. We hebben geboekt via Travelbird, mijn ouders hebben hier al vaak via geboekt en hadden er goede ervaringen. Daarnaast was het ook het goedkoopste. Het was een klein hotel met een zelfs kleinere kamer, maar helemaal in mijn stijl!

Casa Batllo en Casa Mila

Twee prachtwerken van Gaudí waarvan ik eerst dacht dat je één van de twee gezien moest hebben en dat het genoeg zou zijn. Zeker niet! Als je ook maar iets geïnteresseerd bent in kunst of architectuur, dan zijn deze twee echte aanraders. De audiogids zit sowieso in de prijs begrepen waardoor je nog eens extra informatie krijgt die je nog niets eens wist 🙂

Palau de la Musica Catalana

Lluís Domènech i Montaner is de maker van dit gebouw (zowat de voorvader van Gaudí) en Sam had het idee om dit te gaan bezoeken. Ik had er nog nooit over gehoord, maar aangezien hij graag wou, gaf ik het graag een kans. Maar wow, wat een gebouw! Dit was hetgeen waarvan ik het meest verbaasd was en ik was écht onder de indruk. Zeker een aanrader aangezien het niet echt een toeristische trekpleister is, dus de rondleiding die je krijgt is heel rustig.

La Boqueria

Als je enorm veel kleuren bij elkaar wilt zien en als je houdt van fruit en allerlei lekkere sapjes, dan moet je zeker eens naar La Boqueria gaan. In tegenstelling tot het muzikaal theater is dit wel een enorm bekend ‘fenomeen’ in Barcelona. Het ligt aan de Ramblas die ook zeker bezocht moet worden. Houd er wel rekening mee dat hier enorm druk is, maar dat kon ik wel even verdragen voor een heerlijk kokosnootsapje wat trouwens heel verfrissend is! 🙂

Plaça Reial

Wie aan Barcelona denkt, denkt aan tapas. En jawel hoor, dat heb ik uiteraard ook gegeten en zoooo van genoten! Op dit plein zijn we twee keer geweest. Ook al komen er veel toeristen, het voelt er heel rustig uit. En de gele gevels en palmbomen zijn iets typisch Spaans.

Barri Gòtic

13895561_10210385123452438_7928092087163372324_n

Bij de Ramblas, Boqueria en Plaça Reial hoort de gotische wijk. Het oude Barcelona. De straatjes waar je nog gemakkelijk kan verdwalen, maar je vindt er wel de leukste en origineelste winkeltjes. In de Gotisch wijk vindt je ook het Picassomuseum wat ook interessant is als je natuurlijk een fan bent van zijn werk 😉

Park Güell

Dit was de reden waarom ik naar Barcelona wou gaan. Ik heb al duizenden afbeeldingen gezien van de mooie bankjes in dit park waar mensen de meest mooie foto’s maken. Maar blijkbaar sinds een paar jaar moet je ervoor betalen om op dit platform te komen waarbij je ook nog eens een aantal uren moet wachten op voorhand. Een kleine (lees grote) teleurstelling voor mij. Maar dat houdt niet tegen dat de rest van het park ook ongelooflijk mooi is. Kleine tip: als je ernaar toe gaat, zoek de roltrappen want het is een heuse beklimming 😉

Sagrada Familia

Het allerbekendste monument van Barcelona, de Sagrada Familia, oftewel de kerk die precies nooit af gaat geraken. Opnieuw een werk van Gaudí. Ik wist dat het groot was, maar toen ik ervoor stond, was ik toch een aantal minuten stil. Opnieuw een tip: boek tickets op voorhand, want als je ’s avonds of ’s morgens al gaat, zullen ze zeggen dat ze uitverkocht zijn. Eenmaal binnen was het nog beter! De glasramen zorgden voor het allermooiste licht en ik kon er wel uren rondlopen.

Ook al was Barcelona een enorm drukke stad, heb ik er echt van genoten. We hebben natuurlijk nog meer dingen gedaan, maar anders wordt het artikel wel heel lang! Want geloof me, ik kan erover blijven vertellen 😀

 

Tine ❤