ZARA FORGOT ME NOT PARFUM

 

Nog nooit heb ik een parfum van de zara geprobeerd, ook al wist ik dat ze er hadden. Parfum is niet iets wat ik snel koop omdat ik daar wel kieskeurig over ben. Ik vind veel lekker ruiken, maar het moet me echt aanspreken voordat ik het koop. Deze kwam ik toevallig tegen toen ik aan het aanschuiven was aan de kassa met een vriendin en ik was meteen verkocht. Vandaag ga ik een poging doen om zo goed mogelijk het parfum te beschrijven πŸ™‚

_dsc8628

_dsc8632

Ik heb eerst wat informatie opgezocht online over de verschillende geurnoten, maar het viel me meteen op dat op vele foto’s het parfum veel blauwer is. Een echt helderblauwe kleur … Vreemd, want mijn lijkt meer groen ook al gaat het over hetzelfde parfum. Maakt niet uit, het gaat om de inhoud!

_dsc8658

 

De geur is een echte lentegeur, heel fris en een beetje fruitig. Ik weet het, het is bijna herfst en ik begin te praten over een geur voor in de lente. Maar om eerlijk te zijn, ben ik niet iemand die ‘seizoensgebonden’ parfum. Ik spuit wat ik lekker vind ruiken πŸ™‚

_dsc8669

 

Forgot Me Not isΒ een bloemige, houtachtige geurΒ voor dames. De topnoten bestaan uitΒ ceder, hyacint en groene appel. De hartnoten zijn opnieuw hyacint, maar met bamboe en witte roos. Tenslotte zijn de basisnoten muskus en amber. Het is een goede combinatie tussen zoet en fris.

_dsc8672

 

Er bestaan nog meerdere geuren in dit assortiment, elk met een andere kleur van flacon. Dit was de eerste die ik vast had en ook al had ik aan al de andere geroken, nam ik uiteindelijk mijn eerste keuze mee naar huis. Er zit maar liefst 100 millimeter in en dat voor €10!

_dsc8674

_dsc8683

Het is geen zware geur waardoor velen deze niet ’s avonds zouden gebruiken, wat ik kan begrijpen. Daarnaast houdt hij het 3 Γ  4 uur vol wat misschien niet lang is, maar voor €10 spuit ik hem graag nog eens op na verloop van tijd!

Kopen jullie soms wel eens parfum bij Zara of wisten jullie nog niet dat ze er hadden?

 

Tine ❀

