10 DINGEN OM TE DOEN IN DE VAKANTIE

I know, de vakantie is al half weg. Maar misschien heb je al enorm veel leuke dingen gedaan de afgelopen maand en is jouw inspiratie op? Terwijl jullie dit lezen, ben ik waarschijnlijk al zenuwachtig voor mijn reis naar Santorini aanstaande maandag. Maar ik wil jullie niet zeggen dat jullie naar een ver land moeten gaan om een leuke vakantie te hebben. Integendeel, ik ga het hebben over dingen die je heel gemakkelijk bij jouw thuis kan doen!

1. Niets

Misschien wel de belangrijkste. Doe eens lekker niets. Verveel je maar een keer, je zal verbaasd zijn hoe aangenaam dat kan zijn. Of je hebt het druk gehad met school of je vakantiewerk. Of je hebt sinds kort een nieuwe puppy in huis die heel veel energie vraagt? Inderdaad, doe gewoon eens lekker niets!

20616236_10214103374166382_1067201774_o

2. Disneymarathon

Euhm hallo? Jullie lezen hier mijn blog en eigenlijk zouden jullie standaard moeten weten dat ik een enorme disneyfreak ben. Misschien zijn er disneyfilms die je nog nooit hebt gezien? Maak er een lijstje van en kijk ze allemaal tijdens een regenachtige namiddag, want het Belgische weer kan wel eens onvoorstelbaar zijn πŸ˜‰

20597732_10214103373366362_1089645023_o

3. Lees een boek

Iets wat ik deze zomervakantie nog zeker moet doen, een boek lezen. Ik begin heel vaak aan boeken, maar vergeet het dan of heb uiteindelijk toch niet echt te tijd om verder te lezen. Maar ik heb een boek gekocht om mee te nemen op het vliegtuig en om (hopelijk) uit te lezen. Daarnaast mis ik het wel om mezelf helemaal te verliezen in een boek, om een nieuwe wereld te ontdekken.

20615490_10214103374406388_441417419_o

4. Leer iets nieuw

Dit kan vanalles zijn. Van koken tot zingen tot de nieuwste hype, namelijk handletteren. Ik ben iemand die graag op papier bezig is, ook al is het alleen maar schrijven dus toen ik handletteren ontdekte, was ik meteen verkocht. Wat me trouwens ook ooit heel leuk lijkt, is om een nieuwe taal te leren. Mijn Frans is altijd verschrikkelijk geweest, maar ik eigenlijk vind ik het een hele mooie taal en zou ik het graag kunnen spreken.

5. Begin een oude hobby

Of als je niet meteen iets nieuws vindt om uit te proberen, waarom dan niet een oude hobby terug beginnen? Misschien heb je vroeger wel veel gefietst of gezwommen, maar is dat in het water gevallen (see what I did there?) en heb je nu eindelijk de tijd om nog eens een poging te wagen. Tijdens het maken van een examenopdracht, ontdekte ik dat ik het wel miste om te schilderen en dan vooral met waterverf. Dus dit probeer ik nu vaker te doen, ook al is het maar iets heel kleins.

20542865_10214103375126406_243346608_o

6. Dierentuin

Er zijn mensen die niet zo’n fan zijn van het concept van een dierentuin waar ik uiteraard begrip voor heb. Misschien is een pretpark een alternatief? Maar als je net zoals ik, kan genieten om naar dieren te kijken dan vind ik Paira Daiza een echte aanrader. Ik ben al naar een aantal dierentuinen geweest in BelgiΓ« en zelfs in Nederland, maar Paira Daiza is bij verre de mooiste dierentuin die er is! Alles is prachtig in thema en persoonlijk vind ik dat de dieren ruimte genoeg hebben. Of met andere woorden, ik heb de indruk dat de dieren daar gelukkig zijn.

13528544_1032649296829874_7618614717170671213_o

7. Shoppen

Ja, deze kon natuurlijk ook niet ontbreken in dit lijstje. Ik houd er enorm van om een dagje in een stad rond te lopen. Daarom moet ik niet altijd iets gekocht te hebben. Bel een vriendin om mee te gaan of je mama of papa. Of ga eens naar een nieuwe stad? Als je niet zo’n fan bent van de drukte in de stad, kan ik het aanraden om in de voormiddag te gaan. Is dat zelfs te druk voor jou? Dan heb je nog altijd online shoppen πŸ˜‰

20590520_10214103442168082_1731095147_o
Knokke

8. Ga naar de kapper

Of ga naar de manicure, pedicure, massage … Je kan kiezen uit een hele lijst met manieren om jezelf te verwennen! Dit kan je uiteraard ook thuis doen met een fijn gezichtsmaskers of door gewoon simpel je nagels te lakken. Zelf vind ik het wel fijn om tijdens de zomer naar de kapper te gaan. Ik ben iemand die altijd te lang wacht waardoor ik eindig met iedere dag mijn haar in een knot te doen, maar als het terug kort is dan kan ik het weer los dragen zonder dat mijn nek oververhit geraakt door de warmte.

20622875_10214103375246409_1578507760_o

9. Eet iets nieuws

Als foodlover vind ik het enorm leuk om nieuwe dingen uit te proberen en vooral ook om nieuwe dingen te maken. Als koken niet echt jouw ding is, kan je natuurlijk altijd eens naar een restaurant gaan waar je nog nooit bent geweest of een categorie van eten uitproberen. Nog nooit Vietnamees of Japans gegeten? Zoek op google naar restaurants met goede recensies en je bent verzekerd dat je iets nieuws en lekkers ontdekt!

10. Ga toch op reis

OkΓ©, ik zei dat je al deze dingen thuis kon doen zonder op reis te gaan. Maar toch moet ik deze laatste optie erbij zetten. Neen, ik zeg niet dat je een reis moet boeken naar Zuid-Afrika (tenzij je dit wilt). Toerist in eigen land is voor niets een begrip dat vaker wordt gebruikt of een hashtag die regelmatig terugkomt op Instagram. Mijn vriend en ik zijn nog niet zo lang geleden een namiddag naar Brugge geweest. Je ontdekt toch nieuwe winkels en bezienswaardigheden waardoor je toch een beetje dat “reisgevoel” hebt!

20622829_10214103374286385_798204424_o

Zo, nu hoop ik dat jullie zich niet zullen vervelen tijdens de vakantie. Tenzij jullie natuurlijk de eerste optie doen van mijn lijst πŸ˜‰ Ik hoop ook dat jullie al een leuke maand achter de rug hebben gehad en dat augustus zelfs nog beter wordt!

Tine ❀

