MY WEEK IN PICTURES #43

Misschien hebben jullie al veel foto’s voorbij zien komen afgelopen week. Heldere blauwe hemel, groen riet en een kano. Deze foto’s gaan jullie hier niet terug vinden. Sorry, maar daar komt nog artikel apart over aangezien ik heel veel te vertellen heb!Β πŸ™‚Β Maar niet getreurd, ik heb nog genoeg foto’s en leuke belevenissen om deze week aan jullie te tonen.

Maandag stond ik vroeg op, omdat ik de trein moest nemen naar Sam. Jutah daarentegen couldn’t care less. Die lag nog zalig in de zetel te slapen voordat ik richting het station ging. Na 2,5 uur in de trein te zitten, was het tijd om 3,5 uur in de auto te zitten. Inderdaad, ik ben lang onderweg geweest deze dag! Samen met Sam, zijn zus en zijn ouders gingen we een midweek naar Ossenzijl in het noorden van Nederland. We hadden een ontzettend leuk huisje aan het water. ’s Avonds speelden we Kolonisten van Katan, maar om eerlijk te zijn was ik heel moe door het lange reizen.

De dag erna bezochten we het ‘VenetiΓ« van Nederland’ om daar te wandelen. Jammer genoeg was het weer alles behalve goed. Het regende hard op sommige momenten samen met heel veel wind. Maar toen we thuis kwamen (oftewel terug waren in het huisje) kon ik wel genieten van een warme lange douche.

Mijn eerste keer kanovaren vond deze week ook plaats! Maar daar ga ik dus nog een artikel over schrijven om mijn belevenis van die dag weer te geven. Want ik heb best wel veel te vertellen! ’s Avonds gingen we uiteten bij een Italiaan in de buurt en had ik een enorm lekker dessert. Brownie met karamelsaus, sinaasappelmeringue en strawberry cheesecake ijs. Inderdaad, heaven. Die dag was het ook behoorlijk warm en tijdens de zonsondergang, ging ik met mijn voeten in het water. Ik had mijn badpak wel bij mij, maar dat zou toch wat te koud zijn geweest.

De tweede dag dat we gingen kanovaren, was ook meteen de laatste dag van onze vakantie. De zon scheen niet meer zoals gisteren, maar gelukkig regende het niet! Voor meer foto’s van het kanovaren, zullen jullie nog even moeten wachten πŸ˜‰

Op vrijdagochtend moesten we op tijd vertrekken omdat we al moesten uitchecken om 11 uur. Sam had in het begin van de week het idee om naar Amsterdam te gaan in de namiddag aangezien dat op de terugweg lag. Dat hebben we ook gedaan en Sam zijn zus ging met ons mee. Onderweg begon het wel opeens suuuperhard te regenen waardoor we eigenlijk niets meer konden zien door de voorruit. Gelukkig was die regenbui snel voorbij. In Amsterdam hebben we eigenlijk de Kalverstraat gedaan en daarna de 9 straatjes. Dus eigenlijk hebben we geshopt in Amsterdam πŸ˜‰ Diegene die mij kennen, weten dat ik een enorme fan ben van de Monki en het was dus de eerste keer dat ik in een fysieke winkel kon shoppen!

We kwamen laat thuis gisteren waardoor ik niet meer de trein naar huis kon nemen, maar dat vond ik niet zo erg want om eerlijk te zijn had ik niet meteen zin om nog eens 2,5 uur in de trein te zitten na een dag rond wandelen in Amsterdam. Om één of andere reden hadden de muggen besloten om alleen maar mijn rechterenkel aan te vallen waardoor die helemaal volstaat met muggenbeten. In de middag nam ik terug de trein naar huis en ’s avonds na het eten en nadat alles was uitgepakt.

Waar ik enorm naar uitkeek op het einde van de week, was terug slapen in mijn eigen bed. En amai, dat was echt een zalig moment en het was enorm moeilijk om uit bed te geraken. Maar dat is uiteindelijk gelukt πŸ˜‰ Zondag probeerde ik voor de eerste keer nepwimpers uit. Amai, wat een miserie om dat op te krijgen en het was maar voor een paar minuten totdat de wimpers al los begonnen te komen. Wel vond ik het resultaat heel mooi en is het zeker iets wat ik in de toekomst vaker ga proberen. Mijn broer was ook op een rommelmarkt waar iemand heel veel cactussen en ik had er 3 uitgekozen. In de namiddag kwam Sam terug naar hier omdat we in de avond een barbecue hadden bij mijn andere broer.

Tine ❀

