9 UUR IN BRUGGE

Geen 12 uur. Geen 24 uur. Afgelopen maandag hebben mijn vriend en ik 9 uur rond gewandeld (en gezeten) in Brugge. We hadden zin om te shoppen, hij had geen zin in Gent en ik had geen zin in Knokke dus werd het Brugge! Daar waren wel allebei al jaren niet meer geweest, dus maandag rond 11 uur vertrokken we.

20250939_10213976081984157_300907388_o

Ik ben ooit al eens in Brugge geweest, maar ik herinner me er maar 2 dingen van namelijk een boze verkoopster en pizza. Dus ik kon niet zeggen dat ik nog veel wist wat er in Brugge te beleven valt. Uiteraard is er het Belfort, maar met deze foto is het gebleven. We kwamen er eigenlijk om wat te shoppen en te eten, maar uiteindelijk hebben we toch nog wat cultuur opgesnoven.

20227987_10213976101184637_975262382_o

Het duurde niet lang voordat we een plekje vonden om iets te eten. In een zijstraatje kwamen we uit bij Burger&Burger waar je obviously een burger kon eten. Mijn was er eentje met tomaat, pesto, mozerella en een Angus Beef hamburger. Sam had eentje met zalmfilet. Het was eigenlijk heel erg lekker, maar ik kreeg mijn burger niet op omdat hij best wel groot was!

Onderweg naar een museum kwamen we deze winkel tegen met allemaal verschillende soorten cactussen … Maar ze waren op jaarlijks verlof 😦 Anders was ik zeker en vast binnen gegaan en waarschijnlijk ook een paar plantjes gekocht. Geen idee hoe ik ze mee naar huis zou hebben genomen op de trein in mijn koffer, maar dat had me niet tegen gehouden!

Het museum dat we hebben bezocht was Choco-Story, het chocolademuseum. Het museum zelf stelde niet zo heel veel voor tenzij je écht geïnteresseerd bent in de historiek van cacaobonen. Op het einde was er een degustatie waar er getoond werd hoe pralines worden gemaakt. We mochten er ook eentje proeven en bij de ingang kregen we ook nog eens een groter stuk melkchocolade wat ik later heb opgegeten (wat trouwens heel lekker was).

19532749_10213976100864629_457828608_o

Na wat shoppen (zonder resultaat) waren we nog even iets gaan drinken op een terrasje. Omdat Sam een nieuwe gsm heeft, neemt hij steeds vaker zelf foto’s. Dit was één van de mooie foto’s, want er waren er ook genoeg die te fel ingezoomd waren terwijl ik iets aan het vertellen was 😛 Nadien ging het shopavontuur verder en hebben we wat dingen kunnen kopen! Sam heeft twee broeken die hij eigenlijk na 5 minuten in Brugge heeft gekocht en ik heb na een lange zoektocht eindelijk wat zomerkleedjes gekocht! Ik ga ze even geheim houden, maar ze zullen zeker voorbij komen op Instagram of misschien zelfs in een aparte blogpost 😉

We hebben tot de laatste minuut geshopt! Ik moest nog een paar dingen passen toen er werd gezegd dat de winkel ging sluiten, maar gelukkig mocht ik mijn items nog verder passen en heb ik daarna snel afgerekend bij de kassa. Op onze weg naar het restaurant wandelden we nog door een park. Brugge is zo gezellig!

20251334_10213976101424643_1811149926_o

Ik kwam ook deze quote tegen op een muur. Ik weet niet waarom, maar ik moest hier even bij stil staan. Graffiti zijn vaak tekeningen of quotes die minder ‘netjes’ zijn, maar deze is net heel strak en heel duidelijk.

20182331_10213976082184162_1064432132_o

De dag ervoor hebben we gebeld en gereserveerd naar een Thais restaurant in Brugge. We hebben letterlijk op Google ingetypt “Thai Brugge” en deze kwam er als beste uit. De gastheer was ontzettend aardig en heeft wel op deze avond 50 keer “Dank u” gezegd. We konden kiezen om te zitten aan normale tafels, maar dat hebben we niet gedaan! Er waren wat trapjes die naar boven gingen en daar waren lage tafeltjes waar je kon zitten op kussens. Je moest wel je schoenen uitdoen en onder de tafel was er een gat waar je jouw voeten in kon doen.

20257673_10213976100784627_798009799_o

Maar wat was het LEKKER! Amai, ik denk niet dat ik ooit zoiets lekkers heb gegeten van de Aziatische keuken ook al was het enorm simpel. Mijn vriend had eend met een honing-citroensausje terwijl ik eigenlijk een simpele zoet-zure saus had met scampi, ananas en groeten. Echt énorm lekker! Ook hoe het gepresenteerd werd, vond ik zo leuk. Het bord in de vorm van een vis zou ik zelf nog wel thuis willen hebben.

20250986_10213976101944656_336003786_o

Na het heerlijke eten (we kregen wel geen dessert mee op, jammer genoeg) gingen we weer naar de auto via het park. Ik heb ontzettend genoten van deze dag, ook al was het een impulsief idee om naar Brugge te gaan. Het was ook niet echt een heel toeristische dag geweest, maar gelukkig hebben we hier en daar iets kunnen bezoeken!

Zijn jullie al in Brugge geweest?

Tine ❤

