CATRICE 24H MADE TO STAY FOUNDATION

Een foundation die 24 uur blijft zitten, die matteert, een goede dekking heeft én nog eens betaalbaar. Dat klinkt als muziek in mijn oren. Of niet soms? Vandaag test ik deze foundation van Catrice voor jullie uit. Eens kijken wat het resultaat is en wat ik ervan vind!

_DSC2227

Catrice (en Essence) bestaan bekend om hun producten die lekker betaalbaar zijn en altijd te vinden in Kruidvat. Ze hebben een enorm ruim aanbod waaronder ook foundations en aangezien ik er eentje nodig had, besloot ik om deze mee te nemen om te testen.

_DSC2230

Allereerst de verpakking. Deze ziet er eigenlijk heel goed en luxe uit! Het flesje bestaan uit matte glas wat toch een betere uitstraling heeft dan plastiek of een tube. Ook heeft het een pompflacon wat ik vaak een pluspunt vind. Het enigste minpuntje aan glazen flesjes is het feit dat je niet meteen ziet wanneer het leeg is of niet alles eruit kan halen.

_DSC2234

Uiteraard heb ik hem in de lichtste kleur moeten nemen, maar het blijft altijd een mysterie of de foundation dan ook echt licht genoeg gaat zijn voor mij.

Op mijn hand ziet hij er heel geel uit. Als ik hem blend over mijn huid, ben ik niet zo tevreden met mijn resultaat. De foundation ziet er heel vlekkerig uit, maar dit kan ook te maken met het feit dat het te veel foundation kan zijn op mijn hand of omdat ik mijn vingers heb gebruikt. Daarom testen we hem natuurlijk ook uit in actie!

Mijn huid is de laatste tijd rustig waardoor ik niet de meest high coverage foundation nodig heb. Maar toch belooft deze om een goede dekking te hebben en daar ga ik mee akkoord. Zie je dat rode vlekje links naast mijn neus? Na de foundation is dat helemaal weg terwijl ik daarvoor er nog wat extra concealer op moest doen. Dus dekkend is hij zeker. Of hij ook echt matterend is? Niet echt. Als ik keek naar de Fit Me foundation van L’oréal, is deze zeker niet mat aangezien ik toch nog wat poeder nodig heb achteraf. Ook vind ik hem wat aan de gele kant, maar dat kon ik uiteindelijk wel wat oplossen met concealer en blush/bronzer.

_DSC2232

Ik geloof niet echt in het fabeltje dat een foundation 18 uur blijft op de huid, laat staan 24 uur. Zo lang draag ik trouwens nog niets een make-up op mijn gezicht, maar ’s avonds merkte ik wel dat de foundation al wat vervaagd was. Wat ook normaal is! Al bij al vind ik deze foundation prima voor zijn prijs. Hij is namelijk te koop voor €6,99 in Kruidvat!

Tine ❤

