KRUIDVAT TEA TREE OIL

Tea tree oil, opeens was het er en opeens begon iedereen het te gebruiken. Oké, misschien een beetje overdreven maar plots hoorde ik er enorm veel over! Toen ik in Kruidvat deze olie zag voor nog geen 2 euro, nam ik hem mee om te testen!

_DSC1845

De olie zou goed zijn voor mee-eters en om onzuiverheden mee uit te drogen. Het desinfecteert, werkt tegen huidaandoening en is huidverzorgend. Iets wat ik dus zeker goed zou kunnen gebruiken!

_DSC1848

Let op, bij veel tea tree olies is het de bedoeling om deze eerst te verdunnen. Omdat deze van het Kruidvat niet zo sterk is, hoeft het niet. Andere merken zijn wat duurder, maar dan is de olie zelf ook veel krachtiger. Als je deze puur aanbrengt, werkt het net heel uitdrogend waardoor de kans op puistjes zelfs nog versterkt. Een droge huid kan namelijk ook onzuiverheden creëren.

_DSC1855

Wat heb ik gemerkt? Het werkt wel, maar verwacht er ook geen wonderen van. Het droogt inderdaad mijn puistjes uit en vermindert de mee-eters. Dit allemaal in beperkte maten!

Maar voor de €1,99 die ik ervoor betaald heb, vind ik het nog niet zo’n verkeerd product!

Tine ❤

