TV PROGRAMMA’S VAN VROEGER

Terwijl jullie dit lezen, is mijn beste vriendin er hopelijk in geslaagd om tickets te bestellen voor de Throwback Thursday in het Sportpladijs. Voor degene die niet weten waarover ik het heb of denken dat ik niet de correcte schrijfwijze ken van het Sportpaleis … Om het 20-jarig bestaan van Ketnet te vieren, treden Samson&Gert op in het Sportpaleis. Deze keer niet voor de kinderen, maar voor de volwassenen die opgegroeid zijn met Ketnet. Maar waar ik het meeste naar uit kijk, is het feit dat er een eenmalige reünie is van Spring! Om de #tbt helemaal compleet te maken, deel ik vandaag mijn lievelingsprogramma’s die ik vroeger keek op Ketnet!

De titels zijn trouwens een link naar de prachtige intro’s!

Beestenbos is Boos

Gerelateerde afbeelding

Oké, iedereen moet dit programma kent. Als je dit niet doet, dan moet ik jammer genoeg meedelen dat je moet stoppen met lezen en om onmiddellijk de afleveringen te gaan kijken (die zijn volgens mij te vinden op youtube). Om even een samenvatting te maken: De mensen willen een woonwijk maken waardoor de dieren naar een ander bos moeten gaan. Drama verzekerd! Game of Thrones is er niets tegen als je kijkt naar de lijst van dieren die gestorven zijn!

 

Winx Club

Afbeeldingsresultaat voor winx club season 1

No shame. Ik was een ENORME fan van Winx Club en ik was niet de enigste! In de lagere school speelden we zelfs Winx Club na (ik wou altijd Musa zijn). Maar kom op, hoe kan je nu als 10-jarig meisje geen fan zijn van prachtige feeën? Ik sta bijna op het punt om het opnieuw te kijken aangezien er een aantal seizoenen op Netflix staat! In het eerste seizoen ontdekt Bloom (de rosse) dat ze eigenlijk een fee is en gaat ze naar een echte feeënschool zijn, maar het zou geen goede serie zijn als er geen slechteriken waren!

 

Spring

https://i2.wp.com/blogimages.bloggen.be/anikardava/20-c8e830a585a3f1ba53cd050299beb7d9.jpg

Jullie denken toch niet dat ik zomaar Spring ga vergeten? Ik was fan van K3 en Samson&Gert maar als ik één band moest kiezen van mijn kindertijd dan was het zeker Spring! Het had alles voor mij: muziek, dansen, knappe jongens (ja, ik was verliefd op Evert oftewel Jelly Cleymans). Niet te vergeten de tragische dood van Maggie! #maggieforeverinourhearts

 

Waterschapsheuvel

https://i.ytimg.com/vi/4i1sqMef5AQ/hqdefault.jpg

Briiiiight eyes, burning like fire. Sorry, maar dit nummer zal altijd geassocieerd worden met Waterschapsheuvel en met niets anders! Opnieuw, waarom zou een 10-jarig meisje niet houden van een programma over schattige konijntjes? Wel een klein minpuntje: sommige konijnen waren verschrikkelijk moordlustig en gewoonweg eng!

Ik bedoel …

Afbeeldingsresultaat voor watership down

 

Winnie de Poeh

Afbeeldingsresultaat voor winnie de pooh intro

Simpel, deze serie ging over de verhalen en avonturen van Winnie de Poeh and I love it. Begrijp me niet verkeerd, ik was/ben ook een enorme fan van de mooie films maar deze serie is een beetje een onbekende schat naar mijn mening!

 

Rescue Rangers

Afbeeldingsresultaat voor rescue rangers

Het zou me niet verbazen als mijn liefde voor kaas ontstaan is door Monterey Jack, de muis die gewoon in hypnose geraakt als hij ook maar kaas ruikt. Uiteraard ging de serie over Knabbel en Babbel die een detectivebedrijf hadden samen met nog Gadget en Zipper erbij!

 

Het Eiland van Noach

Afbeeldingsresultaat voor noah's island

Oiski poiski. 

 

Oké, ik ga moeten stoppen want ik ben ervan overtuigd dat ik nog uren door kan blijven gaan met series op te noemen! Misschien is dat voor een andere keer 🙂

Wat keken jullie vroeger?

Tine ❤

