THE BODY SHOP – ETHIOPIAN HONEY DEEP NOURISHING MASK

Voor de derde keer ga ik op mijn blog een masker testen. Deze keer is hij van The Body Shop en heb ik hem gekregen van een vriendin van de familie (waarvoor dank). Maskers zijn misschien één van mijn guilty pleasures. Ik kan er intens van genieten om op een luie zondag in bad te liggen met een maskertje en een grote bruisbal!

_dsc1079

“Verwen en voed je huid met onze Ethiopische Honey Deep Nourishing Mask. Dit 100% vegetarisch en voedende gezichtsmasker is geïnspireerd door Afrikaanse helende rituelen en gemaakt van Community Trade honing, marula en olijfoliën voor een heerlijk verwennend ritueel.”

_dsc1088

Honing en olijfolie wordt wel eens vaker gebruikt in gezichtsmaskers omdat ze een voedende eigenschap hebben. Van marula had ik nog niet gehoord, maar bij een beetje opzoekwerk kwam ik te weten dat het ook wel de olifantenboom word genoemd. Blijkbaar wordt het ook gebruikt om de Afrikaanse likeur Amarula te maken die ik toevallig wel ken 😉

_dsc1091

_dsc1100

Als je het open doet, lijkt het echt alsof er gewoon honing in het potje zit! Maar dat betekent ook wel dat het enorm lekker ruikt. Daarnaast zou het masker beloven om de huid diep te hydrateren. Dat kan ik af en toe wel eens gebruiken, vooral als ik een hele week heb gewerkt of één dag heel veel make up heb gedragen!

_DSC1435.jpg

Excuse me voor het verschrikkelijke licht, maar het was ’s avonds laat en donker en het licht in de badkamer is nu eenmaal geel. Maaaaar dat interesseert me eigenlijk niet aangezien het deze keer niet gaat over hoe het eruit ziet, want het moet zijn werk doen. Het voelde dus ook alsof ik honing op mijn gezicht smeerde. Normaal ben ik maskers gewoon die na een bepaalde tijd beginnen op te drogen, maar dat doet deze dus niet. Eenmaal afgewassen, was mijn huid enorm zacht en ook gehydrateerd!

Hij is te koop bij The Body Shop voor €20,00.

_dsc1086

Tine ❤

