NETFLIXTIP – JANE THE VIRGIN

Een tijdje geleden hebben jullie kunnen lezen hoe lyrisch ik was over Stranger Things! En ik vind dat het eens tijd is om een nieuwe netflixtip te geven. Het is een serie waar er nog maar 1 seizoen van is op Netflix, ook al bestaan er momenteel meerdere seizoenen van. Vandaag ga ik het hebben over ‘Jane the Virgin’!

c201c88a-3b61-486f-9e46-9c54818b9936

Deze stond al een tijdje in mijn ‘later bekijken-lijstje’, maar ik begon het nooit te kijken omdat ik er ook niet zo heel veel over wist. Ook had ik nog niet iemand anders erover horen praten of er iets van gelezen op het internet. Maar een paar maanden geleden besloot ik om het toch te kijken!

2q9gric

Het is niet een serie die ik normaal gezien zou kijken. Het is een Amerikaanse komedie/drama reeks. Eigenlijk een echte telenovela. Zo’n Mexicaanse serie, helemaal overdreven en gewoon over the top. Waar alleen maar dramatische dingen gebeuren en alles om de liefde draait. Maar dan een soort parodie daarop!

660344-jane-virgin4_430x573

Het verhaal gaat over een meisje, Jane, die per ongeluk zwanger wordt door inseminatie. En zoals de titel het zegt, is ze normaal gezien een maagd waardoor het een grote schok is voor haar en haar familie en vriend dat ze zwanger is. Het ergste is dat de inseminatie komt van iemand zijn laatste zaadcel. Die jongen heeft ze een aantal jaren geleden ontmoet voor dat ze haar vriend leerde kennen. Inderdaad, het is allemaal een beetje ingewikkeld. Maar het leuke is dat er voor iedere aflevering even wordt verteld wat er nu al allemaal is geweten. En geloof me, dat heb je op het begin nodig! Want naarmate de serie, komen er nog veel dingen bij die het nog ingewikkelder maken en zelfs nog dramatischer!

jane-the-virgin-lead

Nu, je moet deze serie niet al te serieus nemen want dan kan ik begrijpen als je erin zou opjagen. Het is zo’n serie die je moet kijken met je verstand op nul en gewoon genieten van de clichΓ© romantiek en flauwe humor. Het wordt wel spannender naarmate het einde en om eerlijk te zijn zit de verhaallijn wel goed in elkaar! De personages zijn ook niet zo oppervlakkig als je zou verwachten en bij iedereen zit er wel een goed achtergrondverhaal.

Dus als je eens goed wilt ontspannen, lachen om de dwaasheden en jouw ogen rollen van de clichΓ©s dan is deze serie iets voor jou!

Hebben jullie al gehoord Jane the Virgin?

Tine ❀

