MY WEEK IN PICTURES #10

Wat een productieve week! Zonder een vleugje sarcasme, want ik heb echt productieve dingen gedaan (ook voor school), maar ook gewoon hele leuke dingen! Ik kwam ook al helemaal in de kerstsfeer. Niet dat ik daar niet in was, maar deze week nog meer 😉

Maandag was het marktdag! Ja, af en toe hebben we die dag. In Diepenbeek is er iedere maandagochtend een markt. Mijn jongste broer woont in Diepenbeek en soms gaan we dan samen naar de markt, wat we dus deze maandag hebben gedaan. Een tasje thee kon natuurlijk niet ontbreken. En onze old school, bommakestrolley ook niet! Chiel heeft ook 2 katten sinds kort en ze zitten altijd op het drumstelsel, zo schattig! De rest van de namiddag heb ik gewerkt aan lasagne. Inderdaad, de hele namiddag. Maar er zit wel superveel liefde in! En groenten 🙂

Amai, veel foto’s vandaag! Na een paar uren op school, ben ik samen met Anne een tasje koffie en een broodje gaan eten in de Sanseveria. Het lijkt net alsof ik nergens anders kom de laatste tijd! Maar ik stond wel op met keelpijn, dus de helft van de tijd proefde ik een vage sinaasappelsmaal door de Strepsils, haha. Omdat het in het weekend Sinterklaas was, kregen mijn 2 nichtjes vandaag ook een aantal cadeautjes. Van Lotte kreeg ik zelfs haar chocolade piet 🙂

Kerstsfeer #1: de flanellen lakentjes werden opgelegd. Ik was vergeten hoe zalig warm en zacht dit wel niet is. De rest van de dag heb ik me bezig gehouden met school. Er was een schoolboek over een deel van de cursus dat ik helemaal heb gelezen, langs de kachel natuurlijk voor wat extra sfeer. ’s Avonds had ik zin om iets te eten, maar ik wou eens niet naar de pot Ben&Jerry’s grijpen dus heb ik was fruit gegeten wat ik uiteindelijk heb “moeten” delen met mama en papa.

Zoals je misschien wel kan zien, genoot Jutah van de wandeling! In tegenstelling tot vorige week, was het deze week lekker weer buiten. Ik moet eerlijk zijn dat ik wel houd van deze temperaturen, lekker ingepakt en zo’n lekkere koude lucht. Het was eindelijk tijd om mijn mini kerstboom op mijn kamer te zetten. Inderdaad, kerstsfeer #2. Ook had ik dus dat ene boek in 1 dag samengevat! Zo trots op mezelf 😛

Eén van mijn lessen was afschaft waardoor ik maar één vak had vrijdag! In de voormiddag was ik nog even de stad in gegaan op zoek naar een kerstcadeau voor Sam, maar ik had niets gevonden … En ik was helemaal vergeten een foto te trekken van de kerstboom! De maandag hadden papa en ik deze al klaar gezet en woensdag hebben mama en ik deze kunnen versieren. Als dat geen kerstsfeer (#3 nu) dan weet ik het ook niet!

15397615_10211667365467687_1544160582_o

Zaterdag maar één foto … Misschien weten jullie het, maar ik ga zo goed als iedere zaterdagvoormiddag werken in de Alvo. Maar ze hadden iemand nodig van 7 tot 16 uur en aangezien ik dan meer centjes kon verdienen, heb ik daar geen neen tegen gezegd. Het was best eens gek om nog tot zo ‘laat’ te werken en ’s middags daar te eten, maar het was wel nog eens leuk!

Deze zondag was het Handmade In Belgium in het cultureel centrum in Hasselt. Zoveel leuke dingen en mijn budget was helemaal op door al die kerstcadeautjes 😦 Maar ik heb wel hier en daar een kaartje mee genomen voor eventueel later! Ook al is Sinterklaas al voorbij, mama had toch een speculaas meegenomen van de bakker met crème au beurre. Ik weet niet of jullie dit kennen, maar wij eten dit dus ieder jaar en het is zo lekker! Normaal gezien ging ik ’s avonds sushi maken, maar daar zou zoveel werk in kruipen en daar hadden we niet zoveel zin in dus zijn we maar Chinees gaan halen.

Hoe was jullie week? Kijken jullie ook zo uit naar Kerstmis?

Tine ❤

