URBAN DECAY NAKED ULTIMATE BASICS

Urban Decay staat bekend om zijn Naked palettes waar iedereen enthousiast over is. Sinds kort hebben ze een nieuw palette uit wat er toch wat anders uitzien dan de voorbijgangers. Twaalf nieuwe oogschaduws, 11 matte en 1 met een lichte glans. Ook kleuren die helemaal nieuw zijn in het assortiment. Maar het belangrijkste van allemaal, ik heb hem! Ja ja! Dat moet ik natuurlijk met jullie delenΒ πŸ˜‰

_dsc9389

_dsc9399

 

 

Het palette komt in een vierkante doos wat anders is als je kijkt naar de voorbije rechthoekige varianten. Allereerst, het ziet er toch prachtig uit? Het is gemaakt van stevig kunststof, maar dan de rosΓ© gouden kleur en de 3D-letters. Wow!

_DSC9419.JPG

 

Zoals je ziet is de spiegel ook lekker groot. Niets zo vervelend als een ienie mienie klein spiegeltje als je ergens bent. Wel is het niet een palette wat je snel ‘on the go’ meeneemt, want het is best wel groot. Maar daardoor heb je wel meer product πŸ˜‰

_DSC9424.JPG

 

Het is een combinatie van warme en koele tinten want voor mij ontzettend goed uitkomt. Ik ben iemand die vaak naar warmere tinten gaat door mijn haarkleur terwijl koele tinten me ook wel staan door mijn bleke huid. Daarnaast heb ik ook gewoon te weinig matte oogschaduws waardoor ik in het verleden altijd naar dezelfde moest grijpen waardoor mijn ooglooks ook niet zo innovatief waren!

Het zou Urban Decay niet zijn als er geen kwastje bij zat. Aan de ene kant om te blenden, aan de andere kant een smudger. Het kwastje werkt gelijk hij moet werken!

Blow – Nudie – Commando – Tempted – Instinct – Lethal
Pre-Game – Extra Bitter – Faith – Lockout – Magnet – Blackjack

Nu het allerbelangrijkste, de kleuren natuurlijk πŸ˜‰ Excuseer mij, maar foto’s maken van swatches vind ik nog altijd ontzettend moeilijk en als ik zo kijk naar de foto’s, lijkt het alsof al de kleuren op elkaar lijken. Nog eens excuses hier voor! Ze voelen niet zo heel romig aan als je zou verwachten, maar het is nog altijd het belangrijkste hoe ze op de ogen zijn en daarom heb ik 2 ooglooks gemaakt!

_DSC9526.JPG

Bewegend ooglid: Nudie
Arcadeboog: Faith
Outer V: Extra bitter
Binnenste ooghoek + wenkbrauwbot: Blow

Allereerst heb ik het op safe gespeeld. Een ooglook met warme tinten, daar kan ik nooit iets verkeerd mee doen. Ik was enorm benieuwd naar Extra Bitter en laat me er meteen bij vertellen dat dit zeker en vast mijn lievelingskleur is!

_dsc9808

Bewegend ooglid: Commando
Arcadeboog: Instinct
Outer V: Lethal
Binnenste ooghoek + wenkbrauwbot: Blow

Eerlijk is eerlijk. Meestal blijf ik weg van de koelere tinten, maar met zo’n palette moest ik het wel uitproberen! Vooral omdat mijn huid zo licht is. En ik moet zeggen … Ik vind het nog geslaagd ook. Niet meteen een look die ik overdag zou dragen (ook al zit ik nu letterlijke met deze oogschaduw overdag dit artikel te schrijven), maar je begrijpt vast wat ik bedoel!

_DSC9403.JPG

 

Mijn allereerste oogschaduwpalette van hoge kwaliteit. Misschien heb ik het risico genomen om eentje te kiezen met alleen maar matte tinten (behalve Blow), maar sinds ik hem heb, gebruik ik hem iedere dag. De kwaliteit is fantastisch, makkelijk te blenden maar ook weer niet zo dat je alles weg doet, de pigmentatie prachtig. Jawel, ik ben verliefd!

Hij is te koop bij de ICI Paris XL voor €51,90!

Tine ❀

 

