TRENDREPORT – VELVET

De herfst is nu echt wel in het land en dat kan maar één ding betekenen … Er komt meer textuur in de mode! In de zomer bestaat het meeste uit katoen, want het moet natuurlijk allemaal lekker kunnen ademen. Maar in de herfst en winter komen er allerlei truien en broeken en jassen in verschillende vormen. Eentje daarvan die dit jaar zeer populair is, is velvet oftewel fluweel!

1

Het leuke aan fluweel is dat het in iedere vorm mogelijk is. Ja, zelfs schoenen en ondergoed! Het geeft je meteen ook een chique uitstraling. Nu kan ik wel begrijpen dat je niet meteen een velvet jumpsuit zou aandoen als het niet meteen je stijl is of je het nog te gewaagd vindt. Maar denk maar aan chokers, handtassen, sokken … Voor als je het iets subtieler wilt!

“Fluweel is een geweven stof, waarbij rechtopstaande pluizen, de zogenaamde pool van zijde of katoen met de kettingdraden zijn meegeweven en zijn afgesneden.”

 

Dit zijn mijn favorieten! Zoals je ziet, vind ik het mooier als het ook in echte herfstkleuren zijn zoals bordeaux en smaragdgroen. Ook zie je dat het heel subtiel kan zijn door een klein stuk op een T-shirt, zeker en vast ook enorm leuk. En de roze trend die ik hier al eerder heb gesproken, vind ik ook prachtig in fluweel!

Heb jij al iets in fluweel? Of is er iets dat je enorm graag wilt?

Tine ❤

