NETFLIXTIP – STRANGER THINGS

Joepie! Een nieuw rubriekje! Ik ga er niet over liegen, ik houd ontzettend veel van Netflix … Als ik eens een namiddag alleen ben, kan ik gemakkelijk de hele tijd kijken naar een serie en dan bijna wenen omdat het gedaan is. Daarom leek het me wel leuk om mijn favoriete series met jullie te delen! Ik heb in het verleden (oké, het is geen 10 jaar geleden ofzo) een artikel geschreven over mijn favoriete netflixseries van het moment. Maar achteraf bekeken, verdienden ze allemaal een artikel voor zichzelf!

netflix-stranger-things-poster

Wie Netflix heeft, zal al zeker van deze serie gehoord hebben. Zo niet, waar in godsnaam heb jij in de tussentijd geleefd? 15 juli kwam hij uit en het zou wel eens de serie zijn met de meeste kijkcijfers. Netflix heeft sowieso hele goede series! Denk maar aan Orange Is The New Black en Narcos. Maar deze serie … WOW!

mv5bmjezmdaxotuymv5bml5banbnxkftztgwnzaxmzyzote-_v1_uy1200_cr9006301200_al_

Op 15 juli kwam de serie uit en het leek me meteen interessant. Om eerlijk te zijn, ik heb zoveel series en films in mijn ‘later bekijken’ dat ik het een beetje vergeten was. Maar toen een collega zei dat ze het geweldig vond, kon ik niet anders dan ook kijken. En inderdaad, het is geweldig.

stranger_things_logo

De serie speelt zich in de jaren 80. Op een mysterieuze wijze verdwijnt de twaalfjarige Will Byer. Zijn drie vrienden vinden een verdwaald meisje met psychokinetische krachten genaamd Eleven. Natuurlijk begint de politie naar een zoektocht, maar ook zijn vrienden (Mike, Dustin en Lucas) beginnen een zoektocht. Het wordt al snel duidelijk dat Eleven hun kan helpen, maar dat er meer is dan alleen haar krachten.

qlthos7far4srvwnj6ttvr

Ik kan natuurlijk niet te veel verklappen over wat er allemaal gebeurt, dat is iets dat jullie zelf moeten ondervinden. Maar geloof me, het is zo verslavend dat je in één avond alles zou kunnen kijken. Het is enorm mysterieus, spannend en grappig met af en toe een jump scare. De personages zijn allesbehalve oppervlakkig. Iedereen heeft zijn eigen karakter wat enorm goed naar voren wordt gebracht door de acteurs. Een rollercoaster van emoties!

stranger-things-1-1200x605

Zeker en vast een aanrader! Voor degenen die het al hebben gezien en het net zo missen als mij, niet getreurd … Want er komt een tweede seizoen!

Hebben jullie het al gekeken of gaan jullie het nog kijken?

 

Tine ❤

