5 ERGERNISSEN TIJDENS DE ZOMER

Oké, de zomer in België omvat zo goed als ieder klimaattype. Maar dat gaan we even vergeten en focussen op de voorbije week! 30 graden en meer bijna iedere dag. Ik hoor nu al mensen zeggen dat ‘het nooit goed is’ en ‘dat ik blij moet zijn met dit weer’. We zijn nu eenmaal Belgen en we vinden altijd iets om over te klagen. Dus bij deze … het weer! Yay!

Uitstapjes

Begrijp me niet verkeerd. Ik sta altijd open om ergens te gaan zwemmen of een ijsje te gaan eten, maar als het zo warm is, blijf ik liever thuis. Er is niets ergers dan in een auto stappen die in de volle zon heeft gestaan. Of zelf in de volle zon wandelen, want er is natuurlijk geen garantie dat er overal schaduw is! Airco in de auto is een optie, maar ik heb nog geen airco gevonden in een winkelstraat!

Muggen

In plaats van vlinders tijdens de zomer, hebben wij muggen. Vooral op de kamer ’s nachts! Het kan ook niet anders dat de muggen dit jaar venijniger zijn, hun beten jeuken nog meer dan ik mij kan herinneren. En dan heb ik nog niets gezegd over het geluid dat ze maken.

Zon

Dit is een zeer ruime ergernis, maar als ik ieder ding apart moest bespreken dan was ik morgen nog bezig 🙂 Zonnebrand smeren is iets dat ik niet leuk vind. Je plakt sowieso al door het zweten en dit maakt het alleen maar erger. Maar ik moet wel door mijn rosse haren en bleke huid want anders … Ja, inderdaad, verbranden. Het maakt niet uit hoeveel ik me insmeer, ik zal me sowieso eens verbranden en eruit zien als een kreeft!

Zweten

Onvermijdelijk tijdens dit warme zomerweer. Iedereen doet het, geloof me maar. Met zeep, washandjes en deodorant zijn de zweetluchtjes snel weg gewerkt, maar het vervelendste blijft dat plakkerig gevoel! Je blijft aan zetels en stoelen plakken … Laat staan dat je make-up kan dragen, want dat glijdt zomaar van je gezicht af!

Slapen

Als er iets is waar ik absoluut niet zonder kan, is mijn 8 uur slaap. Anders kan je me de volgende dag oprapen en hopen dat ik om het uur niet terug in slaap val. Daarnaast ben ik ook iemand die er niet tegen kan om zonder deken te slapen. Jawel, ook tijdens de zomer. Dus het is altijd veel te warm en jammer genoeg is mijn ventilator alles behalve geluidloos!

 

Voila, ik heb even kunnen klagen over het weer 😉 Er zijn nog wat ergernissen gelijk niet weten wat aan te doen of ’s avonds nog achter het fornuis te moeten staan. Ik begrijp wel dat veel mensen hier lang op hebben gewacht op dit warme weer. Maar ik ben nu eenmaal iemand die absoluut niet kan functioneren als het boven de 25°C is. Het lot van iemand met ros haar 🙂

large

Tine ❤

