YVES ROCHER PURE LIGHT CUSHION FOUNDATION

Cushion foundations zijn al heel lang populair in de Aziatische landen, maar zij zijn dan ook altijd voor op beautygebied! Maar stilletjesaan begint het zijn populariteit te winnen in Europa. Zo brengen merken gelijk L’oréal en Catrice deze nieuwe foundation uit. Maar ook Yves Rocher en deze heb ik vandaag getest!

In mijn vorig artikel kon je zien wat ik van de Radiant Lip Crayons vond die ik heb kunnen bemachtigen door een tegoedbon van de flair. Nu is het tijd om de foundation uit te testen!

13217090_1008934432534694_276094721563446497_o

Wat belooft Yves Rocher met deze foundation:

De onderzoekers van Yves Rocher hebben zich bij het ontwikkelen van een nieuwe teintverzorging, die uw dagelijkse verzorging radicaal zal veranderen, laten inspireren door een van de schoonheidsgeheimen van Koreaanse vrouwen. Het Luchtig Cushion Foundation combineert het praktische van een compactpoeder met het lichte en stralende van een vloeibare foundation. De teint straalt meteen en rimpels worden vervaagd. De frisse en lichte formule laat de teint meteen stralen en biedt een variabele dekking voor elk gewenst resultaat.

13217125_1008934422534695_5095955709712557899_o

Het grootste kenmerk aan een cushion foundation, is het feit dat hij niet mat is maar net de healthy glow geeft waar iedereen op het moment gek van is. Oké, misschien niet iets wat ik zo graag heb aangezien mijn huis snel vet kan worden. Maar ik wou het wel heel graag proberen!

13227582_1008934439201360_8241896661179083314_o

Toen ik hem open deed, dacht ik meteen dat hij veel te donker voor mij zou zijn. Ik heb nu eenmaal rode haren en de genen van mijn vader … Dus ik ben nog witter dan Dash! Maar misschien komt het ook omdat er zoveel product is in één klein sponsje?

EDIT: IK BEN HEEL VEEL FOTO’S KWIJT GERAAKT VAN AL MIJN GESCHREVEN ARTIKELS. GELUKKIG HEB IK ER HEEL VEEL KUNNEN REDDEN, MAAR JAMMER GENOEG NIET DE SWATCHES VAN DEZE FOUNDATION. ALS HIER VRAAG NAAR IS, ZAL IK DEZE OPNIEUW MAKEN!

Eeuhm … Oké … Verkeerd gedacht precies. De lichtste kleur blijkt toch niet zo licht te zijn. Alleszins niet voor mij, maar ik heb al langer het probleem om een foundation te vinden met de juiste kleur #thestruggleisreal

Maar nu wordt het tijd om hem écht te testen. Dus we gaan de foundation aanbrengen op het gezicht!

Hhm, op deze foto’s lijkt het niet echt alsof het contrast groot is met mijn normale huidskleur. Het is wel duidelijk op de tweede foto dat mijn gezicht wat ‘geler’ is. Op de laatste foto lijkt het dan weer precies te matchen mijn huidskleur, maar dat komt door het gebruik van een lichtere concealer 😉

Voila! En daar zie je het grote verschil (dank je wel, gsm). Toen ik hem aan het aanbrengen was, had ik echt het gevoel dat ik mee kon doen in Charlie and the Chocolate Factory. ALS OOMPA LOOMPA! Zo oranje …

Maar wat ik wel moet toegeven is dat het effect van de foundation heel mooi is! Ik had eerst wat schrik dat het er vettig uit ging zien, maar het lijkt net of ik van binnenuit straal. Dus over het effect kan ik niets zeggen, maar de kleur is een ander verhaal. Met concealer lijkt het minder fel, maar in het echt kwam die oranje schijn er door jammer genoeg.

Voor de lichte huidjes raad ik deze foundation af. Maar voor eender wie met een donkere huid vind ik het een goede keuze!

