5 ergernissen tijdens shoppen

Als er één ding is dat typisch vrouwelijk aan mij is, dan is het zeker het feit dat ik ervan houd om te gaan shoppen! Dat is iets waar ik nooit over zou liegen. Ik hou ervan om door de winkel te struinen en de nieuwe modetrends te spotten. Maar geloof me … Er zijn ook dingen waar ik me eindeloos aan erger! 

Kan niemand nu die dingen terug opplooien?

Ja, oké … Het is misschien het werk van de verkoopsters in de winkel, maar mijn autistisch brein kan dit niet aan! Ik ga al sowieso niet kijken in een stapel kleren die helemaal overhoop liggen. En ik ben er vrij zeker van dat er nog anderen zijn gelijk mij die daar niet tegen kunnen 🙂

Waarom ziet het er beter online uit?

Ook eentje die zeer vanzelfsprekend is. In deze tijd is photoshop een vanzelfsprekendheid geworden en is het ook niet verbazend dat de modellen op de webshop er zo perfect uitzien in de kledij. Maar wanneer je eindelijk het perfecte kleedje heb gevonden online en jezelf er helemaal in ziet, het dan in de winkel gaat passen en tot de conclusie komt dat je eruit ziet als een zak aardappelen … Ja, dat is niet leuk natuurlijk!

Maatje meer of minder?

Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom het soms zo moeilijk is om in sommige winkels je maat te vinden? Oké, misschien begrijp ik wel aangezien de bedrijven ook van andere landen komen, maar is er geen mogelijkheid om een universele maat te maken? Dan een 36, dan een 38 of een 40 … Zo ingewikkeld!

Maar hoeveel pashokjes?

Tegenwoordig zijn er overal in de winkel wel meerdere pashokjes, maar soms slaag ik erin om in een winkel te zijn waar ze overal bezet zijn. Frustrerend! En laten we dan nog maar zwijgen over de sommigen pashokjes waar er amper plaats is en je omringt wordt door al die kledij.

Waarom vind ik niets?

Shoppen met een missie, een doel, een taak, een visie … Het is een hele opdracht en niet zo gemakkelijk als mensen denken! Op die dagen komt het vaak voor dat je absoluut NIETS vindt of dat NIETS je mooi staat … Echt verschrikkelijk! Maar wat nog erger is, is als degene die bij je is (die geen zoektocht heeft) net superveel vindt!

Nu, begrijp me niet verkeerd! Dit alles is natuurlijk te nemen met een korrel zout en deze dingen gebeuren niet iedere keer als ik eens een winkel binnen stap. En wanneer je dan net dat perfecte kledingstuk vindt, ben je dit al helemaal vergeten 😀

31254acc3f1ff4b3afd3f290e84122c5

Tine ❤

