SOME TOURISTS THINK AMSTERDAM IS A CITY OF SIN

but in truth it is a city of freedom. And in freedom, most people find sin.

Amsterdam. Een stad die ik altijd heb willen bezoeken en waar ik al zoveel leuke dingen over heb gehoord. Natuurlijk nadatย The Fault in Our Stars uitkwam, denk ik dat ieder meisje wel eens naar Amsterdam wilt gaan. Maar Amsterdam stond al superlang op mijn verlanglijstje van steden waar ik eens op reis wil gaan (Amsterdam staat net boven Berlijn). En hoe fijn is het dan als je vriend jou een weekendje Amsterdam cadeau doet voor jouw verjaardag? Awel, dat is gewoon geweldig ๐Ÿ˜€

Dus na een vermoeiende week weg met school naar de Ardennen, kwam ik vrijdagmiddag thuis en kon ik meteen opnieuw mijn koffer maken. Maar deze keer wist ik dat het iets veel leukers ging zijn dan een weekje zitten wandelen tussen de bergen. Na een kleine 3 uur rijden, waaronder ik een uur heb geslapen #sorrynotsorry, waren we aangekomen. Het afgelopen weekend zijn we niet in een hotel overnacht, maar in een Airbnb, letterlijk iemand anders zijn appartement dat we huurden voor het weekend. Dus het leek even echt dat we samenwoonden!

12120070_891564704271668_6432529678064256793_o

De eerste avond werd er niet veel gedaan … Ik was moe van natuurweek en mijn vriend was moe van 3 uur aan een stuk rijden. Dus we zijn ergens iets gaan eten en hebben we ons op de zetel gezet en een filmpje gekeken. De tweede dag hadden we meteen een druk programma. In de voormiddag naar Het Rijksmusuem daarna een wandeling in het Vondelpark. Ook hebben we nog de negen straatjes gedaan samen met de rosse buurt, dus op het einde van de dag waren mijn voeten blij dat ze konden rusten ๐Ÿ˜›

Rijksmusuem

Musea en ik zijn een goede combinatie. Ik zou er uren in kunnen rondwandelen en minutenlang naar รฉรฉn bepaald schilderij kijken. Daarom vind ik het Rijksmusuem een echte aanrader om te gaan bezoeken! Eerst wou ik graag naar het Van Gogh Musuem gaan, maar toen ze mij vertelde dat er sowieso schilderijen van Van Gogh er hingen รฉn dan nog een de Nachtwacht van Rembrandt, was de keuze snel gemaakt!

Vondelpark

Toen een Vondelpark. Wow, wat mooi! Ik had nooit gedacht dat het zo groot zou zijn, ook al stond het op de kaart (mijn ‘kaartleeskunsten’ zijn niet bepaald heel goed). Als we niet een planning op voorhand hadden, zou ik het niet erg gevonden hebben om wat langer er rond te wandelen ๐Ÿ˜€

Rainy sunday

Zondag waren we van plan om een wandeling te doen van het boekjeย 100% Amsterdam met een aantal leuke winkeltjes. Maar het was zondag. Inderdaad, de meeste winkels waren gesloten. We hadden het geluk dat de winkel die we hรฉรฉl graag wouden open was! Toen kregen we het idee om naar de echte winkelstraat te gaan aangezien die zo druk was de zaterdag dat het niet meer fijn was. Maar door de jaarlijkse marathon reed de tram niet die we moesten hebben en de wandelafstand was net tรฉ groot om te voet te gaan. En omdat het weer wat minder was hadden we besloten om maar terug te gaan naar het appartement en een film te kijken in de vroege avond!

 

Jammer genoeg vertrokken we zondagavond al om 8 uur ’s avonds met spijt in het hart ๐Ÿ˜ฆ Maar ik heb er echt van genoten! Amsterdam is een supermooie stad die ik zeker nog eens ga bezoeken (en zeker om eens te gaan shoppen). Tot de volgende keer, Amsterdam!

Tine โค

